ارغوان
مجله آموزشی و تکنولوژی از موضوعات روز دنیا
اطلاعات سايت

رمز عبور را فراموش کردم ؟
آمار مطالب
کل مطالب : 47
کل نظرات : 0

بازديد امروز : 5 نفر
بارديد ديروز : 26 نفر
بازديد هفته : 5 نفر
بازديد ماه : 514 نفر
بازديد سال : 2,871 نفر
بازديد کلي : 7,304 نفر

افراد آنلاين : 1
عضويت سريع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
پيوندهاي روزانه
کدهاي اختصاصي
پشتيباني
theme by
roztemp.ir
RSS

Powered By
Rozblog.Com
تبليغات
رزتمپ

به گفتة کالج رادیولوژی آمریکا دوز تشعشع یک عکس پرتوی ایکس تنها، به قدری نیست که تأثیری بر جنین در حال رشد بگذارد. علاوه بر این عکس دندانپزشکی به صورت منطقه ای در دهان انجام میشود نه ناحیه شکم. برای احتیاط بیشتر معمولاً دندانپزشک لباس محافظ پرتوی ایکس به زنان باردار میدهد تا از نرسیدن تشعشع به ناحیه شکم اطمینان حاصل شود. یکی دیگر از نگرانیهای بارداری داروهای تجویز شده و مواد شیمیایی مورد استفاده در طول درمان است.مراحل انجام فیشورسیلانت. داروی بی حسی - داروی بی حسی که دندانپزشک برای زنان باردار استفاده میکند، مطمئن و بی خطر است. با این حال میزان بی حسی مورد استفاده برای زنان باردار باید در حداقل مقدار ممکن باشد. در صورتی که دوز اولیه داروی بی حسی کفایت نکند، دندانپزشک مقدار آن را بیشتر میکند تا بیمار در طول درمان راحت باشد. تجربه درد باعث افزایش استرس میشود و استرس برای کودک داخل رحم زیانبخش تر از اندک داروی بی حسی است. مواد شیمیایی - مواد شیمیایی تمیز کننده مورد استفاده در طول درمان (معمولاً بلیچینگ یا هیدروکلرید سدیم) و مواد پر کننده دندان هیچ خطری برای جنین ندارند.

این نوع ترمیم قویتر از پرسلن به تنهایی است. قسمت زیادی از دندان باید تراش داده شود تا این نوع ترمیم روی آن تطابق یابد. گرچه بسیار مقاوم به سایش میباشند، ترمیمهای پرسلن اگر سطح خشن داشته باشند، سبب سایش دندانهای طبیعی مقابل میگردند. ممکن است در ابتدای جایگذاری ترمیم کمی حساسیت به سرما یا گرما وجود داشته باشد. اغلب بیماران مشکلی با این نوع ترمیم ندارند، گرچه تعداد کمی نسبت به بعضی انواع فلز استفاده شده در ترمیم، حساسیت و آلرژی نشان دادهاند. آلیاژ طلا، حاوی طلا، مس و سایر فلزاتی است که ترمیمی قوی بصورت روکش یا بریج را بدست میدهد. آنها معمولاً برای اینله، انله، روکش و بریجهای ثابت استفاده میشوند. بسیار مقاوم به خوردگی و تیرگی رنگ هستند. مقاومت بالایی به شکستن و سائیدگی دارند و این امر موجب میگردد که دندانپزشک، حداقل میزان ساختمان دندان را حین تراش بردارد. آلیاژهای طلا مشکلی برای دندانهای مقابل ایجاد نکرده و بخوبی توسط بیماران تحمل میشوند. گرچه رنگ فلزی آنها شبیه نمای دندان طبیعی نیست.

از روزگار کهن ، بیماری دهان مشکل انسانها بوده است. جمجمه افراد Cro-Magnon که ۲۵۰۰۰ سال پیش در زمین ساکن بودند، شواهدی از پوسیدگی دندان را نشان میدهد. قدیمیترین منبع ثبت شده بیماری دهان از یک متن سومری است. که کرمهای دندان را بعنوان دلیل پوسیدگی دندان شرح میدهد. هیچ کس نمیتواند انکار کند که در طی سالها دندانپزشکی گامهای عظیمی برداشته و گذشته ، حال و آینده دندانپزشکی یکی از عنوانهای مورد بحث پیشکسوتان دندانپزشکی در چهل و هفتمین گردهمایی سالیانه آکادمی دندانپزشکان عمومی میباشد. Eric Curtis دندانپزشک، مورخ نامدار دندانپزشکی و سخنگوی آکادمی دندانپزشکان عمومی میگوید: مطمئناً چیزهای زیادی از قرون وسطی تا ابتدای سالهای ۱۷۰۰ ، زمانی که اغلب درمانهای دندانپزشکی توسط افرادی بنام جراحان آرایشگر انجام میشد، تغییر کرده است. این افراد همه کاره، دندانها را میکشیدند و جراحیهای کوچک را انجام میدادند، بعلاوه مو کوتاه میکردند، زالو میانداختند و مومیایی میکردند. • در اوان کودکی، دختران فرقه Vanomami در ونزوئلا ، باریکههای تیز شده از چوب سخت و بامبو را به لبها و گونههایشان فرو مینمودند که جنبه زیبایی داشته است.

ازآنجاییکه این کشور در زمینههایی مثل تحقیقات دندانپزشکی، دندانپزشکی کودکان، ارتودنسی، جراحی فک و صورت و … عضو دانشکدههای پیشتاز جهان است، بازار کار در این کشور در سطح بالایی قرار دارد. درباره کار در خارج از کشور بخوانید. تراست همواره به دنبال جلب اعتماد شما مشتریان عزیز است. شما میتوانید بهراحتی و بدون صرف هزینهی خاصی برای بررسی شرایط خود و اخذ اقامت کانادا با کارشناسان ما در موسسهی مهاجرتی تراست تماس بگیرید و از مشاوران در این خصوص بهرهمند شوید. تمامی پرونده های مهاجرتی موسسه تراست تحت نظارت مستقیم شروین مدنی، وکیل ارشد موسسه انجام می شود.مجله دندانپزشکی هروی دنتال. در گام نخست مدارک اپلای شامل مدارک معتبر هویتی هستند که پاسپورت و ترجمه شناسنامه خواهد بود. اعتبار پاسپورت باید حداقل شش ماه باشد و برای طی کردن بهتر و بدون دغدغه فرآیند پذیرش و اپلای بهتر است اعتبار بیش از یک ساله داشته باشد. مدارک تحصیلی شامل مدرک پایان تحصیلات در مقطع قبلی، ترجمه ریز نمرات و مدرک زبان است. برای پذیرش براساس شرایط دانشگاه مدارک دیگری نیز مورد نیاز خواهد بود که میتوان رزومه، شرکت در آزمونهای ورودی و فرمهای آنلاین را بیان کرد.

در کنار اینها 111 درس اختیاری برای پاس کردن نیز ارائه شده است. از جمله دروس ارائه شده برای این رشته میتوان به شیمی آلی، پروتز، آناتومی دندانپزشکی، فیزیولوژی، فیزیک، بیولوژی، نقاشی، درمان بیماریهای دندان، هیستولوژی، ارتودنسی، جراحی، جراحی عمومی؛ میکروبیولوژی دندان، بیوشیمی دندان، داخلی، روشهای معاینه، پروتزهای متحرک و فک و صورت، روانپزشکی، تاریخچه دندانپزشکی، پزشکی قانونی، علوم رفتاری، گوش حلق و بینی، پاتولوژی دهان، دندانپزشکی کودکان و … بسیاری از افراد از موقعیت دستیار دندانپزشک بهعنوان یک موقعیت عالی برای مهاجرت استفاده میکنند و بسیاری دیگر آن را بهعنوان شغل حرفهای خود انتخاب میکنند. مزایای دستیار دندانپزشکی شامل کار کردن در درمانگاه ها و مراکز درمانی و دریافت حقوق بیشتر در ماه است. دانشگاههای معتبر ملی و جهانی برای تحصیل رشتهی دندانپزشکی در ترکیه وجود دارند. بهترین آنها دانشگاه حاجت تپه است که دانشکده دندانپزشکی آن در رتبه اول قرار دارد. این دانشگاه 208امین دانشگاه برتر دنیا نیز میباشد.

این کار به کاهش خطر سوزش معده کمک کند. همچنین میتوانید بهجای این که سه وعده بزرگ مصرف کنید، چهار یا پنج وعده غذایی کوچک داشته باشید. آهسته غذا خوردن میتواند به پیشگیری از بروز سوزش معده کمک کند. بین لقمههای غذا، قاشق و چنگالتان را کنار بگذارید و از سریع غذا خوردن خودداری کنید. استفاده از کمربند و لباسهای تنگ گاهی سبب سوزش معده میشود. با پوشیدن لباسهای گشاد میتوانید تا حد زیادی از سوزش معده جلوگیری کنید. این کار به هضم بهتر غذا و حذف سریعتر اسید از معده و مری کمک میکند. حداقل دو ساعت بعد از صرف غذا ورزش کنید. اگر زودتر از این زمان ورزش کنید، ورزش میتواند سبب سوزش معده شود. همچنین بهتر است قبل و در حین ورزش مقدار زیادی آب بنوشید. آب به هضم غذا کمک میکند و مانع از کمآبی بدن میشود. این کار فرایند گوارش را تقویت میکند. نور خورشید به بدن کمک میکند ویتامین D تولید کند.

به ارگونومی یونیت صندلی دندانپزشکی در هنگام خرید و انتخاب صندلی باید اهمیت زیادی داده شود. این دستگاهی است که دندانپزشک و دستیار حداقل 8 ساعت یا بیشتر در روز با آن سروکار دارند. اگر کمی دستگاه غیرارگونومیک باشد، چون مدت طولانی مورد استفاده قرار میگیرد، میتواند برای بدن مضر باشد. این مورد تأثیر قابل توجهی بر سلامت و بهرهوری پزشک دارد و در عین حال بر کیفیت درمان نیز تأثیر منفی میگذارد. ارگونومی بد برای مدت طولانی، به خصوص هنگامی که مکرر باشد میتواند بر طول دوره حرفهای دندانپزشک نیز تأثیر بگذارد. طراحی فقط آن چیزی نیست که به نظر میرسد و مانند آن است. طراحی نحوه کارکرد آن است. عملکرد به عنوان “کیفیت مناسب برای خدمت به یک هدف” تعریف کرد. عملکرد یونیت دندانپزشکی، تا حد زیادی بر کارایی دندانپزشک تأثیر می گذارد. یونیتها دارای دو مدل شیلنگ از بالا و شیلنگ از پایین هستند که دندانپزشک بسته به نیازی که دارد میتواند انتخاب کند. شیلنگ از پایین را معمولا دندانپزشکان خانم، بدلیل کشش کمتر انتخاب میکنند که در این مدل احتمال افتادن هندپیسها بر روی زمین و شکستگی وجود دارد.

دندانپزشکان زیبایی می توانند به کمک روش های اصلاح طرح لبخند دندانهای زیبا و مرتب به همه ببخشند . با توجه به اینکه اصلاح طرح لبخند با روشهای مختلفی انجام میشود، هر کدام از این روش ها ویژگیهای بخصوصی دارند. برای مثال در ارتودنسی مدت ماندگاری عمری است. یعنی با یکبار ارتودنسی دندان ها برای همیشه مرتب میشوند. اما در ترمیم دندان که برای از بین بردن پوسیدگی صورت میگیرد، ممکن است در طول عمر به چندین بار ترمیم نیاز پیدا کنید. مراقبت بیمار پس از ترمیم اهمیت زیادی دارد. در صورتی که به بهداشت دهان و دندان توجهی نشود، با دندانهای ترمیم شده مواد غذایی سفت جویده شود، از ماندگاری درمان و ترمیم کم میشود. در کشور ما دندانپزشکان زیادی فعالیت میکنند اما اینکه کدام دندان پزشک از بقیه بهتر است، نیاز به بررسی زیادی دارد. درمان لمینت هم مانند بقیه ی درمان های ترمیم دندان با حساسیت گرما و سرما روبروست و بعداز مدت زمانی این حساسیت از بین رفته و از بین رفته.

  • نشان دادن پرونده بیمار باید با اجازه دندانپزشک باشد
  • Nd:YAG نئودیمیوم جفت شده با نارسنگ آلومینیوم ایتریوم
  • تفاوت اصلی لامینت سرامیکی و کامپوزیتی در چیست؟
  • تحلیل رفتگی لثه ها
  • تنظیم نادرست زاویه افقی باعث اورلپ شدن می شود
  • پایان نامه

در این مرحله دانشجویان درس های نظری و عملی علوم پایه و عمومی را در دانشگاه (کلاس و آزمایشگاه) میگذرانند. پذیرش رشته دندان پزشکی به صورت ناحیهای و بومی است. همه این ناحیه ها در دفترچه انتخاب رشته سازمان سنجش درج میشوند، اما با یک مثال بیشتر متوجه خواهید شد. شما سه استان یزد، چهارمحال و بختیاری و اصفهان را اگر در نظر بگیرید، این سه استان و شهرهای آن در یک ناحیه محسوب میشوند. در سال های اخیر در ایران، پذیرش در رشته دندان پزشکی صرفا بر اساس شرکت در کنکور سراسری بوده و چنانچه داوطلبی موفق به کسب رتبه زیر ۲۰۰۰ باشد، شانس قبولی در این رشته را خواهد داشت. در سال ۱۴۰۰، ظرفیت پذیرش گروه علوم تجربی در دوره روزانه دانشگاههای دولتی در کل ۳۵ هزار و ۳۴۲ نفر بوده است و ظرفیت دوره نوبت دوم نیز ۲ هزار و ۳۸۴ نفر اعلام شده بود. از آن جایی که هر ساله بخش عمدهای از ظرفیت ها به رشته ها و دانشگاه های علوم پزشکی اختصاص مییابد، اما همیشه ظرفیت رشته دندانپزشکی به مراتب کمتر از ظرفیت رشته پزشکی است.

نور توسط برد الکتریکی باکس، با ولتاژ 24 ولت DC روشن و پس از برخورد به منعکسکننده یا رفلکتور به داخل کاسه چراغ برخورد و بطور غیر مستقیم تابیده میشود. بازوی چراغ از سه بخش بازوی اولیه (First)، بازوی ثانویه (Second) و بازوی سوم (Third) تشکیل شده است که بیشترین خرابی در مرور زمان مربوط به بازوی سوم است. کراشوار دارای انواع چینی، کریستالی، پلاستیکی و … میباشد که بسته به درخواست دندانپزشک بر روی یونیت نصب میشود. کراشوار باید عمق مناسب و همچنین فاصله مناسب با بیمار، جهت تخلیه آسان و راحت آب و خون دهان را داشته باشد؛ در کل باید بگونهای باشد که بیمار در هنگام استفاده از آن دچار آلودگی نشود. فضا نگهدارنده ثابت. آب کاملاً درون کراشوار باید چرخش داشته باشد و مواد آمالگام و یا تکههای دندان نباید وارد فاضلاب شوند و همچنین تخلیه مناسبی داشته باشد. وظیفه دوش آب یا لیوان پرکن اینست که آب مورد نیاز جهت شستشوی دهان بیمار را پس از جراحی تامین کند. تابلت یک میز در کنار یونیت دندانپزشکی است که قرار گرفتن در چپ و راست دستگاه یونیت قابل تغییر است. روی این تابلت یک سِری دکمه با امکانات مختلف وجود دارد که جهت کنترل اجزای مختلف یونیت صندلی دندان مورد استفاده قرار میگیرد.

امتياز : نتيجه : 0 امتياز توسط 0 نفر مجموع امتياز : 0

بازديد : 43
[ یکشنبه 06 شهریور 1401 ] [ 22:33 ] [ حمید ]
آخرين مطالب ارسالي
مجهز ترین فروشگاه تجهیزات پزشکی تاريخ : شنبه 29 اردیبهشت 1403
دندان پزشک متخصص تاريخ : سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
لپ تاپ استوک hp zbook تاريخ : جمعه 31 فروردین 1403
سم زدایی بدن با دستگاه تاريخ : شنبه 18 فروردین 1403
dell precision قیمت تاريخ : شنبه 18 فروردین 1403
پر شدن هاست در وردپرس تاريخ : یکشنبه 13 اسفند 1402
مهم‌ترین فاکتورهای سئو از زبان گوگل تاريخ : یکشنبه 13 اسفند 1402
سئو خارجی چیست؟ تاريخ : سه شنبه 08 اسفند 1402
ارسال نظر براي اين مطلب

کد امنیتی رفرش
.: Weblog Themes By roztemp :.

درباره وبلاگ
مجله آموزشی و تکنولوژی از موضوعات روز دنیا همراه با راهنمای خرید از محصولات آرایشی، لپ تاپ ، دکوراسیون، تلویزیون و...
موضوعات
ارایشی و بهداشتی
وب سایت
آرشيو
جست و جو